Nederlandse YouTube Top 5 heeft vier miljoen abonnees

Geen reacties
Tags: , , ,
Posted 08 feb 2016 in nieuws

Nederlands vijf grootste YouTubers hebben samen vier miljoen abonnees, jong publiek dat een paar keer per week incheckt. De opsteller van de lijst Dennis Doeland: “Zulke cijfers vragen serieuze productiviteit.”

Doeland publiceerde afgelopen weekend een lijst met daarop kijk- en interactiecijfers van de grootste vloggers in Nederland. Dat zijn cijfers over de maand januari en een publicatie met een breedte die niet eerder in het publiek werd gedeeld. Netto financiële cijfers hangen er niet aan, maar ingevoerden uit reclame-industrie kunnen er makkelijk algemene cijfers op los laten.

Opvallend is dat de absolute top drie vloggers uit Nederland zich op het internationale publiek richt en daarom in het Engels filmt. Dat zijn Kwebbelkop, Jelly en NikkieTutorials. Zijn alleen zijn samen goed voor 8,5 miljoen abonnees en 1,6 miljard views. In totaal. Met z’n drieën kunnen ze rond de 1,5 miljoen euro verdelen aan reclamegeld van YouTube. Daar komen de sponsordeals en eventueel andere contentdeals nog bij.

De Nederlands vloggerslijst wordt aangevoerd door EnzoKnol, de enige met iets meer dan een miljoen abonnees.

Doelend tegen Emerce: “Wat me vooral opvalt is het aantal filmpjes dat gemiddeld is gemaakt sinds de kanalen zijn gestart. Bijna 700. Dat betekent dat rond 2009 waar de eersten met hun kanaal startten er bijna 100 filmpjes gemiddeld verschijnen. Dus elke 3 dagen 1. Serieuze productiviteit dus.”

“De lijst is dynamisch en inmiddels van de crowd. Er komen elke dag nu aanmeldingen voor opname. De komende weken ga ik alle kanalen categoriseren en verder analyseren. Elke maand doe ik verslag van de stijgers en de dalers, de nieuwe binnenkomers en best presterende kanalen.“

Foto: Obed Murcia Chavez (cc)



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment