Advertenties? Consument heeft liever print

Geen reacties
Tags: , , , , , , , , , ,
Posted 08 dec 2015 in nieuws

Met de mobiele telefoon kun je tegenwoordig bijna alles gewoon on-the-go doen. Lekker makkelijk en het ding is altijd in de buurt. Je zou daarom verwachten dat de mobiel ook favoriet is voor de communicatie met merken. Maar nee, de consument heeft liever print.

Dat concludeert eMarketer op basis van onderzoek van MarketingSherpa. Printadvertenties zijn dé manier voor Amerikaanse internetgebruikers om in contact te blijven met merken en retailers. Als ze niet achter de pc zitten tenminste.

Smartphone volgt op afstand

Maar liefst 47 procent van de ondervraagde Amerikanen geeft dan de voorkeur aan printadvertenties. E-mail op de smartphone (37 procent) volgt op de tweede plaats met maar liefst 10 procent verschil.

Er worden daarnaast nog verschillende andere smartphonegerelateerde opties genoemd, zoals een merkenapp (12 procent), push notifications (6 procent) en in-app advertenties (4 procent). Maar ook die scoren geen hoge cijfers.

plaatje emarketer11

Print is populair

Print is dus zonder twijfel nog steeds een populaire bron voor promoties en aanbiedingen. Internetgebruikers lieten MarketingSherpa weten dat ze informatie van merken en retailers liever via de post kregen dan via de e-mail. En coupongebruikers hebben een duidelijke voorkeur voor kranten (34,2 procent) boven online (25,1 procent) of e-mail (23,1 procent).

Printadvertenties hebben bovendien veel invloed. Van de ondervraagde vrouwelijke internetgebruikers in een onderzoek van emarsys zegt 41 procent het best overtuigd te worden door print ads om een product te kopen. Daarmee is print overtuigender dan e-mail (38 procent), social media (27 procent), radio (12 procent) en mobile (12 procent). Reclame op televisie is echter nog net iets effectiever. Daarvan zegt 48 procent dat het hen het beste overtuigd.

Ook mannen laten eenzelfde volgorde van effectieve ad formats zien, zij het met lagere cijfers. Vooral social media als overtuigende bron scoort onder hen beduidend lager met slechts 16 procent. Maar ook print is met 34 procent onder mannen iets minder effectief.

plaatje emarketer12



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment