Aanhoudend klantverlies voor T-Mobile


T-Mobile blijft in Nederland klanten verliezen. Ten opzichte van vorig jaar is het totale klantenbestand 5 procent gedaald. De Duitse telecomaanbieder heeft 3,6 miljoen klanten in Nederland.

Wel steeg het aantal klanten met een contract naar 2,7 miljoen en dat aantal is nog iets hoger als ook verbonden apparaten zoals pinterminals worden meegerekend.

De totale omzet van T-Mobile Nederland kwam in het derde kwartaal met 346 miljoen euro 4,4 procent lager uit dan in het vorige kwartaal en 8 procent lager vergeleken met vorig jaar, onder meer doordat het bedrijf minder toestellen verkocht. Ongeveer 257 miljoen euro kwam van bellen en data. Het bedrijfsresultaat bedroeg 126 miljoen euro.

Mark Klein, CEO van T-Mobile Nederland, meent evenwel dat T-Mobile op koers ligt in een uitdagende markt. ‘De markt wordt meer data-georiënteerd, marges verkrappen en acquisitiekosten stijgen.’



Lees het volledige bericht op Emerce »

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.