Tv-app Linda lijkt voorschot op onzekere bladentoekomst

Geen reacties
Tags: , , , , , , ,
Posted 27 okt 2015 in nieuws

Het blad heeft met een oplage van 200.000 gedrukte exemplaren bepaald geen last van inzakkende oplages, maar Linda en de site Lindanieuws van Linda de Mol zijn toch maar een tv-app begonnen. Als voorschot op een onzekere toekomst.

Voor 3,50 euro per maand krijgen lezers onder meer videosnacks, virale filmpjes van YouTube, maar ook door Linda zelf gemaakte formats. Het aanbod varieert van vlogs van Halina Reijn en Rossana Kluivert, een cursus haken door pornoster Bobbi Eden, een vragenrubriek tot miniprogrammaatjes als Zweten met Arie en een stylingrubriek.

KPN heeft zich als launching partner verbonden aan de app. Naast sponsoring van formats zal KPN samen met LINDA.tv ook eigen videoproducties ontwikkelen zoals we eerder deden met LINDA.techtv.

Ondanks 130.000 betalende tijdschriften-abonnees, lijkt er wel twijfel over het verdienmodel over vijf jaar. En ondanks het grote bereik van de website blijkt het lastig om daar geld aan te verdienen. Linda.tv moet daar verandering in brengen.

Er ligt een businessmodel aan ten grondslag, er is een redactie die de hele dag YouTube-filmpjes bekijkt, maar of de investeringen ooit worden terugverdiend, daarover heeft hoofdredacteur Jildou van der Bijl geen zekerheid. “We zijn aan het pionieren.”

Een abonnement op het digitale kanaal is tot eind van dit jaar gratis. Abonnees van LINDA.magazine betalen dan straks 10 euro per jaar.



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment