De internationale expansie van Horloge-bandjes.nl

Geen reacties
Tags: , ,
Posted 11 sep 2015 in nieuws

Niels Arts van Horloge-bandjes.nl vertelt hoe de site van een Nederlandse webwinkel uitgroeide tot een internationaal succes met orders uit 213 landen:  “We beginnen een land door eerst een site op te zetten, soms vertaald met Google Translate. Wanneer we posities in Google beginnen te krijgen, starten we met het verbeteren van de conversie.”

“Done is better than perfect”, stelt Arts. “We beginnen gewoon en blijven verbeteren. We richten ons eerst op het krijgen van verkeer, 90 procent komt binnen via SEO. We gaan altijd voor de nummer één positie. Vervolgens zetten we affiliate marketing in, maar omdat we zo verspreid zitten kunnen we ons niet zo goed positioneren.

Daarna komt Google Adwords, wat goedkoper wordt door de massa-inkoop. Toch zijn Engelstalige keywords soms wel vijf keer zo duur dan Nederlandstalige en met een gemiddelde orderwaarde van 35 euro zijn veel advertentiemogelijkheden te duur”, legt Arts uit. Hoeveel conversie behalen jullie? “In het begin zaten we op 0,5 procent, nu is dat richting 1,5 a 2 procent, Australië zit zelfs op 3 procent.”



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment