Apple voegt uitgevers toe aan News App


Apple heeft een groot aantal uitgevers toegevoegd aan zijn nog te lanceren Apple News App, die tegelijk met iOS 9 zal uitkomen.

De nieuwsapp van Apple is vergelijkbaar met Flipboard: het verzamelt een groot aantal verhalen gerangschikt naar onderwerp. Kranten als The New York Time bieden maandelijk dertig gratis artikelen aan. Bij de aankondiging in juni vielen al de namen van enkele partners als ESPN, Vanity Fair, Vogue, GQ en Wired.

Inmiddels zijn er contracten getekend met uitgevers Condé Nast, Hearst, The New York Times, The Washington Post, CNN, Rolling Stone (Wenner Media), Bloomberg, Reuters, BuzzFeed, ESPN, Vox Media en Mashable. Al deze partijen mogen zelf advertenties verkopen en hoeven de omzet niet te delen met Apple.

Wel is er de mogelijkheid om advertenties in te kopen via Apples advertentiemarktplaats iAd. In dat geval rekent Apple 30 procent over de omzet.



Lees het volledige bericht op Emerce »

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.