RTL Nederland presteert slechter, digitale inkomsten stijgen

Geen reacties
Tags: , , , , , , , , ,
Posted 27 aug 2015 in nieuws

RTL Groep, moedermaatschappij van het Nederlandse RTL, ontleent steeds meer inkomsten aan digitale diensten. In het eerste half jaar stegen de digitale inkomsten 94 procent naar 219 miljoen euro.

RTL Groep heeft in het eerste half jaar in totaal 2,7 miljard euro omzet geboekt. Het bedrijfsresultaat (EBITDA) eindigde op 628 miljoen euro (pdf).

De reclamemarkt in de Benelux en Hongarije bleef echter ‘uitdagend’. RTL Nederland noteerde over het eerste kwartaal een aanzienlijk lager bedrijfsresultaat van 27 miljoen euro, tegen 44 miljoen vorig jaar.

RTL Nederland presenteerde deze week zijn nieuwe televisieseizoen, waarin  Beau van Erven Dorens (SBS6) en Ruben Nicolai (Bnn-Vara) de nieuwe namen zijn. Het nieuwe RTL Z start op maandag 7 september met een eigen televisiezender, vernieuwde website en app.

RTL kijkt tevreden terug op zijn recente digitale investeringen als BroadbandTV, StyleHaul en SpotXchange, inmiddels ondergebracht in de RTL Digital Hub.

RTL verwacht 80 miljard video-impressies dit jaar. De YouTube kanalen van dochter Freemantle waren alleen al goed voor 6,1 miljard impressies, 35 procent meer dan vorig jaar.



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment