Twitter advertenties niet relevant genoeg

Geen reacties
Tags: , , , , , , ,
Posted 05 aug 2015 in nieuws

Twitter blijft populair. Zo zullen dit jaar meer dan 53,1 miljoen Amerikaanse internetgebruikers minstens maandelijks op hun Twitter-accounts te vinden zijn. Dat komt neer op bijna drie van de tien sociale netwerkers en iets meer dan een vijfde van alle Amerikaanse internetgebruikers. Een flink publiek voor wie zijn reclames wil slijten. Maar komen de ads wel aan?

Dat valt te betwijfelen, concludeert eMarketer op basis van onderzoek van Cowen and Company. De Amerikaanse uitgaven aan ads op Twitter nemen dit jaar grof toe, met 62,1 procent. In totaal komt dit neer op 1,34 miljard dollar. Per Twitter-gebruiker nemen de uitgaven toe met 48 procent naar 25,25 dollar.

Ads onder ogen krijgen

Een groot deel van de gebruikers krijgt de reclames op Twitter onder ogen. Zo blijkt 56,6 procent van de volwassen Amerikaanse Twitter-gebruikers minstens elke 20 tweets reclames te zien. Het grootste deel daarvan ziet de ads elke tien tweets (18,2 procent). Maar iets minder dan een kwart (23,6 procent) van de respondenten zegt nooit reclames te zien op het sociale netwerk.

Hoe vaak zie je reclames op Twitter?

  • Elke 5 tweets (5,8 procent)
  • Elke 10 tweets (18,2 procent)
  • Elke 15 tweets (17,1 procent)
  • Elke 20 tweets (15,5 procent)
  • Elke 30 tweets (8,1 procent)
  • Elke 50 tweets (11,7 procent)
  • Nooit (23,6 procent)
Vooral retail-ads op Twitter

Welk type ads Twitter-gebruikers het vaakst zien? Retail (55,5 procent), app instal (42,1 procent) en reizen (36,3 procent). Daarnaast ziet 28,1 procent van de gebruikers weleens financiële diensten voorbij komen in de ads. En 27,4 procent heeft video-ads gezien.

Te weinig relevantie

Maar deze reclames worden allerminst als relevant ervaren, aldus Cowen and Company. Slechts een magere 3,1 procent van de respondenten zegt de Twitter-ads relevant en inzicht gevend te vinden. Iets meer dan een kwart vindt de reclames wel okee. Terwijl bijna zes op de tien de ads niet echt relevant vindt of slecht vindt passen.

Relevantie van reclames op Twitter
  • Ja, ze zijn relevant en inzicht gevend (3,1 procent)
  • Ja, ze zijn wel okee (26 procent)
  • Nee, niet echt relevant (45,1 procent)
  • Nee, ze niet echt passend (13,6 procent)
  • Anders (12,2 procent)

Foto boven: Anthony Correia / Shutterstock.com



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment