Instagram in 2017 goed voor 2,81 miljard dollar aan reclame-inkomsten

Geen reacties
Tags: , , , , , , ,
Posted 29 jul 2015 in nieuws

Instagram zal dit jaar flink groeien. De digitale foto- en videoapp haalt dit jaar wereldwijd 595 miljoen dollar op met mobiele reclame-inkomsten. En tegen 2017 zal het bedrijf goed zijn voor maar liefst 2,81 miljard dollar.

Dat concludeert eMarketer op basis van een forecast in een rapportage die binnenkort verschijnt: Instagram Advertising: What Marketers Need to Know.

Waar de snelle groei vandaan komt? De uitrol van nieuwe reclameproducten later dit jaar die features bevatten als direct response, de mogelijkheid ads te kopen via een API en verbeterde meet- en targeting-features. Vooral van de Facebook targetingtools met de populaire Custom Audience-feature wordt veel verwacht.

plaatje emarketer

Groei, groei, groei

Tegen 2017 zullen de wereldwijde mobiele reclame-inkomsten van Instagram 2,81 miljard dollar bereiken. Goed voor tien procent van de totale reclame inkomsten van moederbedrijf Facebook. Het komende jaar is de verwachting dat Instagram naar 1,48 miljard dollar groeit aan mobiele inkomsten, wat neerkomt op 7,1 procent van Facebooks reclame-inkomsten. Terwijl dit jaar de mobiele app nog goed is voor een kleine vier procent van de totale reclame-inkomsten van het sociale netwerk.

Steeds groter deel buiten VS

Het grootste deel van de inkomsten harkt Instagram bij elkaar in Amerika. Maar de komende jaren zal het aandeel van niet-Amerikaanse inkomsten een steeds groter deel van de taart gaan uitmaken. Zo verwacht eMarketer dat Instagram dit jaar ‘slechts’ 30 miljoen dollar aan reclame inkomsten buiten de VS binnenhaalt. Oftewel, vijf procent van de totale opbrengsten.

In 2016 zal de VS 92 procent van het totaal uitmaken. En in 2017 nog maar 85 procent. Waar Instagram dit jaar aan advertising doet? Australië, Brazilië, Canada, Frankrijk, Duitsland, Japan, het Verenigd Koninkrijk en de VS.

plaatje emarketer2

Groter dan Twitter

Instagram groeit snel. Hoe snel? Tegen 2017 zal het hogere netto mobiele display reclame inkomsten hebben dan zowel Google als Twitter. Vorig jaar haalde Instagram Twitter al in om het op een na grootste sociale netwerk van Amerika te worden. En dat terwijl het aantal Twitter-gebruikers vorig jaar groeide met 12,1 procent naar 48,4 miljoen.

Het aantal maandelijkse gebruikers van Instagram in Amerika nam in 2014 echter toe met maar liefst 60 procent tot 64,2 procent, berekende eMarketer. En in 2019 zal meer dan een derde van de populatie van Amerika gebruik maken van het netwerk, oftewel 111.6 miljoen consumenten.

plaatje emarketer3



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment