Uber sluit marketingdeal met Couverts.nl

Geen reacties
Tags: ,
Posted 11 jun 2015 in nieuws

Reserveringssite Couverts.nl heeft een ludieke samenwerking gesloten met Uber om restaurantbezoekers uit de auto en in de taxi te krijgen.

Sinds een paar dagen krijgen restaurantgangers die via Couverts.nl een tafel reserveren in de checkout een promotiecode verschoteld van Uber. Dat is een eenmalig tegoed, zoals Uber die zo veel uitdeelt, van twintig euro. Dat staat ongeveer gelijk aan een rit om de dienst eens te kunnen uitproberen.

Paul Wiertz van de reserveringssite zegt dat deze samenwerking is van wat een reeks gaat worden. Zijn gebruikers geven aan dat het reserveren van een tafel slechts een van de gemakselementen in een avondje uit is.

“We zijn met meerdere partijen in gesprek om de restaurantbeleving nog verder te verrijken.”

In verscheidene landen stuit Uber op veel verzet van traditionele taxibedrijven. Die zien de Amerikaanse bemiddelaar in vervoer als een bedreiging en schermen met de wetten en regels die passen bij de traditionele praktijk. Uber lobbyt echter intensief op internationaal en lokaal niveau om de wet- en regelgeving naar zijn voordeel aan te passen.

Als dat alleen van europarlementariërs zou afhangen, dan zouden de regels die Uber beperken allang van tafel zijn.

Politico.com constateerde http://www.politico.eu/wp-content/uploads/2015/06/UberStras.png afgelopen week in Straatsburg dat Europese volksvertegenwoordigers zo intensief gebruik maken van Uber dat er op piekmomenten geen taxi’s te vinden zijn.

https://farm1.staticflickr.com/379/18701032625_0ed245fabb.jpg

Foto: Dominic Alves (cc)



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment