Transformatie Aegon naar digitaal klantbedrijf ‘op koers’

Geen reacties
Tags: , , , ,
Posted 03 jun 2015 in nieuws

‘Zorg dat je niet wordt geUberd’, waarschuwt de CEO van  verzekeraar Aegon zijn medewerkers regelmatig. “Je ziet in ons bedrijf duidelijk een wil om te transformeren, wat het een ideale werkomgeving maakt,” vertelde digitaal marketeer Humphrey Fredrikksz van Aegon op Digital Marketing Live in Amsterdam.

Ondanks het aanbod van vrij traditionele producten, probeert Aegon voortdurend te innoveren. Met digitale sublabels als Kroodle, Knab en eyeOpen, maar ook met een doordacht app- en sociaal mediabeleid.

Net als bij de drie grote banken ziet Aegon dat klanten graag de app gebruiken. Fredrikksz: “We willen een digitaal klantbedrijf worden, en daarin spelen apps een belangrijke rol. Klanten blijven niet lang meer hangen op de reguliere website, de klantrelatie speelt zich vooral mobiel af. We willen ze helpen met het maken van eigen keuzes.”

Een groot deel van de communicatie speelt zich ook af via sociale media. Age Huitema, sinds 2013 werkzaam voor Aegon in het Aegon Young Professional Program als Social Media Marketeer, probeert met dit kanaal niet alleen klanten met bijvoorbeeld waterschade zo goed mogelijk te helpen, maar ook de vinger aan de pols te houden. De uitdaging is om consumenten op speelse wijze attent te maken op nieuwe producten. “We zagen de laatste tijd een duidelijk interesse op sociale media voor drones. Dus hebben we met de Nederlandse dronesvereniging uitgezocht wat de verzekeringsaspecten daarvan zijn. Wie is aansprakelijk als een drone op je hoofd valt. Het blogartikel daarover is enorm goed gedeeld.”

De Net Promoter Score ligt als gevolg van deze inspanningen hoog voor de verzekeringsbranche, verzekert Fredrikksz. “Het is en blijft een uitdaging omdat veel afdelingen de digitale slag nog niet hebben gemaakt. Als je niet uitkijkt komen ze weer met folders aanzetten, terwijl wij elke keer zeggen: Hoe zou een bedrijf als Apple dit hebben aangepakt?”

Foto: Peter Boer



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment