Mobile Convention: marketing via alle kanalen

Geen reacties
Tags: , , , , ,
Posted 02 jun 2015 in nieuws

Marketing wordt niet vergeten op Mobile Convention Amsterdam. Zo zal Googles Kate Adams donderdag in discussie gaan met Daniel Rosen (Telefonica), Peter Sells (Havas) en Scott Seaborn (Aima) over marketingkansen die het mobiele kanaal biedt.

Ondanks haar Engelse naam, is Kate op en top Nederlandse. Sinds 2008 werkte ze in verschillende posities bij Google, maar sinds november 2013 is ze als Head of Performance gevestigd op het Amsterdamse kantoor. Ze is het contact tussen het hoofdkantoor in Mountain View en Noord Europa.

Een van de projecten waar ze bij is betrokken is Store Visits, dat online search koppelt aan fysieke winkelbezoeken. Niet onbelangrijk omdat we nog veel kopen bij fysieke winkels, ook al oriënteren we ons tegenwoordig grotendeels online. Voor Store Visits wordt gemaakt van Google Maps en Location History, dat gebruikers op hun Apple of Android smartphones kunnen activeren. Store Visits is al uitgeprobeerd in Noord Amerika en Engeland.

Volgens Kate is online meten belangrijk, maar het geeft geen antwoord op alle vragen. Daartoe dienen we het consumentengedrag via alle marketingkanalen en in al zijn facetten te begrijpen.

Boek tickets voor Mobile Convention Amsterdam hier.



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment