Snow+Rock: onderscheid met kwalitatieve content

Geen reacties
Tags: , ,
Posted 10 apr 2015 in nieuws

Met 85 winkels en 52 miljoen omzet in Britse ponden is Snow+Rock een kleine retailer. “We kunnen de grote spelers in onze branche niet verslaan op prijs, assortimentsgrootte of leveropties. Wij onderscheiden ons juist als autoriteit op product en advies”, vertelt Multichannel Director David Kohn.

“Ons onderscheidend vermogen is mensen. Ze hebben enthousiasme, passie en expertise. Dat verwerken we in onze online dienstverlening”, legt Kohn uit. Hoe doe je dat precies? “In de winkel stelt onze medewerker je veel vragen en geeft vervolgens een gericht advies. Online richten we ons sterk op content. We hanteren twee soorten content: als eerste how-to-guides, helps, blogposts, om echt de klant te helpen en ook om ons te positioneren als autoriteit. Deze content is heel belangrijk voor het creëren van zoekverkeer.”

Klantvragen zijn leidend

Als tweede soort content noemt Kohn de productpagina’s: “Dat is het moment van waarheid: dat is het enige punt in de klantreis waar de klant het product aan zijn winkelwagentje kan toevoegen. In plaats van de productomschrijvingen van de fabrikant te kopiëren, proberen wij ons juist voor te stellen welke vragen de eindklant zou stellen in de winkel. We structuren vervolgens de content op die manier. Neem een renschoen als voorbeeld. Het eerste uitgangspunt is de renstijl van de klant. Weet je die niet van jezelf, dan zou je ook geen renschoen online moeten kopen. Productinformatie moet heel expliciet zijn”, stelt Kohn. Online bezoekers krijgen bij de verschillende productgroepen de vraag wat hun niveau is: “Hiermee geven we richting aan de klantreis en krijgt de bezoeker andere producten te zien. Het is een filter dat we op een andere manier presenteren.”

 



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment